Pinksteren

Het wordt hoog tijd dat ik U informeer over welke geest dezer dagen over het klooster waart. Allereerst toch dankbaarheid. Want mijn encycliek “Keep on Smiling’ voor de dames en heren van Softbaldino is letterlijk voorgedragen tijdens de uitzending van een wedstrijd van de beste dames van Mevrouw de Voorzitter. Met als gevolg dat de hoognodige eerste nederlaag op het scorebord kwam te staan.

Ik heb op de eerste Pinksterdag uitgezocht of dit ook omgekeerd werkt. In plaats van zelf te preken heb ik de geluidsopname van 2 softbaldino-wedstrijdverslagen integraal en in stereo laten horen in de kapel. En inderdaad: het werd tijdens deze lange zit erg stil. Aan het eind van de viering kwam de enig overgebleven parochiaan naar mij toe om zijn medeleven te betuigen. En hij vroeg: “Waarom laten ze het commentaar niet over aan Bertus Voortman; die is tenminste objectief en kletst niet voortdurend uit zijn nek over z’n dochter.” Ik dacht: Ja, Bertus, maak eens voort, man!
Verder deed zuster Ayla dit weekend examen schriftgeleerdheid. Midden in een boeiende passage uit het Hooglied kreeg de zuster de Geest en zei: Gosammeliefhebbe, krijg toch allemaal de kolere. Waarop zij en nog vijf andere zusters het examen verlieten. Moeder Overste in zak en as achterlatend.

U begrijpt: het is hier komkommer en kwel. Nog even en het Haarlems Dagblad opent met de kop: Tik van Marielle gaf Olympia Vleugels…….. Waar moet dit heen?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie