Heilig

Het softbal-seizoen is afgerond en ik heb er nog nagenoeg niets over gezegd. Langs de lijn kreeg ik al stevige kritiek te horen. Ik zal de schandelijke letterlijke teksten niet herhalen, maar kort samengevat kwam het hier op neer: “Aan het werk!”

Net als vorige jaar zijn de dames van mevrouw de voorzitter géén landskampioen geworden. En de heren van meneer de voorzitter zullen dat óók niet worden; dus waar maken we ons druk over. En toch hadden velen van ons op meer gehoopt. Die hele seizoensfinale was rete-spannend, maar alles pakte voor Olympia Haarlem net verkeerd uit. Je kunt ook zeggen: toen het er echt op aan kwam haalden we onvoldoende niveau om een eventuele landstitel te rechtvaardigen. Dan ligt het probleem bij je zelf en daar kun je ook zelf wat aan doen. Wanneer je het probleem elders legt (de arbitrage, het weer en weet ik veel), dan kun je daar niets mee doen en blijf je lekker slachtoffer (voor de kenners onder U: het Feyenoord-gevoel).

Blijft de vraag: heb ik zelf wel voldoende support gegeven aan de dames? Ik was inderdaad op zaterdag te weinig live op de tribune. En zo misten de dames wellicht het bekende Feyenoord-gevoel van die twaalfde man, waardoor je net wél iets extra kunt geven (zelfs tegen ons aller Ajax). Dat reken ik mezelf wel aan, maar ik wil niet de zwarte Piet toegespeeld krijgen want ik had best een nederig excuus. Nadat ik, na wéér een onnodige nederlaag van de dames, in de kapel een Beeldenstorm heb veroorzaakt, werd een dringende verbouwing noodzakelijk. Ondanks het monumentale karakter van de kapel (sinds 1850) wil de gemeente De Bilt (maak toch eens voort, man!) géén 10 miljoen restauratiegeld op tafel leggen en moet ik alles weer zelf en in mijn eentje doen. Gelukkig gaat dat wel, maar niet snel. Inmiddels is de crypte blootgelegd, zijn alle lijken weer in de kast en de tegels gelegd. Resteert nog het glas-in-lood, nieuwe beelden en wat ornamenten, zoals een kollektebakje. Mooi! Ondertussen heb ik het softbal zoveel als mogelijk gevolgd via de Softbaldino. Ik mag zeggen: lof voor de dames en heren van het StreamTeam! Het is wat mij betreft jammer  dat de KNBSB hen vorige week gehonoreerd met een soort Nobelprijs en mij daarmee het gras voor de voeten heeft weggemaaid. Ook ik was dus dit keer net even te laat, net niet scherp genoeg. Kans gemist; the times, they are changin’ and blowing in the wind. Het StreamTeam heeft de eer echt verdiend, niet alleen beide mannelijke babbelaars Cobus en Hans aan de microfoon en de camera’s, maar in het bijzonder ook de dame die de touwtjes als regisseur in handen hield. Ik wil maar zeggen: de sterke vrouw op de achtergrond! Ik zal dan ook in de kapel volgende week een beeld plaatsen van de Heilige Erika (alleen de naam al doet je zwijmelen) naast Mevrouw de Voorzitter en natuurlijk Moeder Overste.

De vraag is alleen nog even of de Heilige Erika in een Feyenoord-shirt wordt afgebeeld.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie