Zodden

Broeder, zegt men tegen mij, U zit te klooien met Strava. Dan gaan er dingen mis en U snapt het kennelijk niet. Van oude mannen die niet met de moderne tijd meekunnen.

Wel, antwoord ik dan, U kunt mij over van alles en nog wat dingen in de sandalen schuiven, maar Strava bedienen lukt mij echt wel. Kijkt U maar.

Ik laat Zuster Ayla elke dag deze tocht 3 keer wandelen opdat zij genoeg beweging krijgt om fit te blijven tussen alle gebedssessies door.
https://www.strava.com/activities/762309783/embed/b1657a11ef0af3e02e4169f5441641a758596700

En zo ziet U meteen dat het klooster gelegen is in het onbekende en toch mooiste stukje natuurgebied van Nederland. De Westbroekse Zodden. Ten onrechte buiten de poll van Pieter van Vollenhoven gehouden, waardoor ik 3 ton misloop om een nieuwe SUV (Suckels Utility Vehicle) voor Moeder Overste te kunnen kopen. Want we zitten helemaal niet te springen om meer bezoekers of iets dergelijks. Het is hier een voortdurend komen en gaan van diverse soorten trekvogels plus bijbehorende natuurvorsers uit Wageningen, die hier onderzoeksgewijs ook nog eens extra trilveen komen kweken. Om maar niet te spreken van de rattenvangers die voorkomen dat de sandalen onder water komen te staan en de jagers die regelmatig op hun kenmerkende wijze aan natuurbeheer doen.

Kortom: rondleidingen alleen op afspraak!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie